Agnieszka Bieńkowska
Specjalistka w zakresie indywidualnej i grupowej terapii dzieci z zaburzeniami mowy i komunikacji. Doktorantka UW. Zajęcia logopedyczne prowadzi w Warszawie i Puławach.
„Życie i okoliczności sprawiły, że od najmłodszych lat interesowałam się terapią zaburzeń mowy. Podczas studiów działałam bardzo aktywnie – byłam wiceprzewodniczącą Naukowego Koła Logopedycznego, w ramach którego przygotowywałam niejeden Piknik Naukowy, prowadziłam konferencje logopedyczne, a nawet cykliczne warsztaty dla studentów i logopedów. Studia wybrałam z pasji, i chyba dlatego ukończyłam je z wyróżnieniem. Po godzinach zajmuję się podróżami oraz wspinaczką skałkową.”
Obecnie Agnieszka Bieńkowska jest doktorantką Uniwersytetu Warszawskiego, specjalizującą się w językoznawstwie i autyzmie.
Ukończyłam:
- Studia logopedyczne i polonistyczne na Uniwersytecie Warszawskim
- Staże w Polsce i za granicą m.in:
- w Warszawie w Fundacji Synapsis (2012-2014)
- w Londynie w gabinecie „Logopeda London” (2012)
- w Londynie w gabinecie „Polski logopeda” (2012)
- w Londynie w gabinecie „Gaduła (2012)
Terapie, konsultacje i diagnozy zaczęłam prowadzić już na I roku studiów licencjackich. Pierwsze praktyki logopedyczne odbywałam jeszcze przed studiami. Ponadto później praktykowałam w wielu placówkach logopedycznych, w szkołach, przedszkolach i szpitalach na terenie Warszawy i Puław.
Najważniejsze kursy, które odbyłam to:
- Osoby z zespołem Aspergera-świat emocji (2014)
- Szkolenie podstawowe, MAKATON (2013)
- Diagnoza i terapia wad wymowy wg Cieszyńskiej (2013)
- Zaburzenia rozwoju mowy- wybrane metody diagnozy i terapii (2012)
- TEACCH – podejście do pracy z osobami z autyzmem i Zespołem Aspergera (2012)
- Wykorzystanie elementów metody werbo-tonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami w komunikacji językowej (2012)
- Autyzm-kompleksowa terapia. Jak pozyskać na nią środki (2012)
- Praca z głosem. Technika mowy (2011)
- Rehabilitacja głosu i mowy przełykowej u pacjentów po laryngektomii całkowitej (2011)
Ponadto odbyłam cykl szkoleń dotyczących zaburzeń ze spektrum autyzmu:
- Prawidłowy rozwój komunikowania się i mowy, a rozwój komunikowania się i mowy u dzieci z autyzmem.
- Trudności w zakresie kompetencji komunikacyjnych i językowych u dzieci z nierozwiniętym językiem mówionym.
- Trudności w zakresie kompetencji komunikacyjnych i językowych u dzieci z mową w trakcie rozwoju.
- Obserwacja logopedyczna dziecka z autyzmem.
- Strategie postępowania logopedycznego u dziecka z nierozwiniętym językiem mówionym.
- Studium przypadku (terapia logopedyczna dziecka ze spektrum autyzmu).
- Budowanie i rozwijanie systemu językowego u dziecka z mową w trakcie rozwoju.
- Rola usprawniania neurologopedycznego w terapii małego dziecka z autyzmem.
- Specyfika pracy logopedycznej w przedszkolu dla dzieci z autyzmem.
- Diagnoza nozologiczna i różnicowanie autyzmu dziecięcego.
- Kryteria diagnostyczne dla Zespołu Aspergera.
- Wywiad wstępny z rodzicami dziecka.
- Obserwacja diagnostyczna i funkcjonalna osób z autyzmem.
- Praca z rodzicami dzieci z autyzmem.
- Specyfika diagnozowania małych dzieci z podejrzeniem zaburzeń ze spektrum autyzmu.
- Specyfika pracy terapeutycznej z wykorzystaniem metody PECS.